titan-chatbanner

علل چاقی، فشار خون بالا و دیابت

عنوان 20- دکتر محمد اسماعیل مطلق در چهارمین دوره اختیارات کارکنان دبیرخانه سلامت دستگاه اجرایی، با هدف گسترش اختیارات مسئولان دبیرخانه بهداشت، با اشاره به مهمترین برنامه های این دبیرخانه، آخرین وضعیت شاخص های اصلی مرگ و میر کودکان و مادران، کوتاهی و لاغری. در کودکان، چاقی، فشار خون، دیابت، سرطان، آلودگی هوا، بلایا و تغییرات اقلیمی، مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی و سلامت روان در ایران بر لزوم همکاری همه نهادهای ذیربط برای ارتقای این شاخص ها تاکید کرد.

رئیس دبیر شورای عالی سلامت و ایمنی غذا افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده روند مرگ و میر نوزادان در ایران کاهش یافته و این شاخص در سال های اخیر به کمتر از 10 رسیده است. با کاهش میزان مرگ و میر مادران در طی چهار دهه، از سال 1369 تا 1394 به میزان 80 درصد کاهش یافت.

وی میزان چاقی، فشار خون و دیابت در بین بزرگسالان ایرانی را به ترتیب حدود 25 درصد، 32 درصد و 14 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: روند این شاخص ها رو به افزایش است که باید با کمک شورای عالی برنامه ریزی شود. . نهادهای عضو

مدیر دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا نیز آلودگی هوا را یکی از عوامل اصلی بیماری های غیرواگیر بیان کرد و گفت: بیماری های غیرواگیر بیشتر به آلودگی هوا مربوط می شود، از این رو همکاری در این زمینه صورت می گیرد. باید انجام شود. این رشته هم

متلک خاطرنشان کرد: ایران در منطقه ای قرار دارد که در معرض خطرات طبیعی و انسانی گسترده قرار دارد و موضوع بلایا و تغییرات اقلیمی از اولویت های مهم شورای عالی سلامت است.

وی در ادامه سخنان رئیس جمهور در جلسات گذشته شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی، برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، قانون تغییر اقلیم، قانون ترافیک و قانون ارتقای سلامت روان جامعه را مورد تاکید قرار داد. از جمله اسناد اولویت دار دبیرخانه شورای عالی بهداشت و ایمنی مواد غذایی جهت تدوین و تصویب در شورای عالی بهداشت و ایمنی مواد غذایی است.

مطلق افزود: سند ملی دانش مبتنی بر امنیت غذایی، اقدام در مورد کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و اقدام در مورد سالمندان از جمله اسنادی است که دبیرخانه شورای عالی بر آن نظارت، اجرا و کنترل می کند و در این زمینه، همکاری همه جانبه نمایندگان دبیرخانه های بهداشت و درمان موسسه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش وبدا، در این سمینار یک روزه که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، مسئولان و نمایندگان دبیرخانه بهداشت و درمان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو، صدا و سیما، آموزش و پرورش و آموزش، نفت و روابط خارجی، معاون امور زنان و خانواده، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اتاق خشت های ایران و سازمان نهضت سوادآموزی حضور داشتند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما